Dejtar jag en SOCIOPAT!!

Re: Dejtar jag en SOCIOPAT!!

Inläggav Devina » 2014 10 26, 10:26

Hej Vim,
Uppskattar verkligen att du tar dig tid att skriva. Känns så skönt att få lite perspektiv på detta.
Får jag fråga vad du själv har för erfarenhet av dessa människor? Har du råkat ut för någon själv?
Nu har det gått en vecka sedan jag fick reda på allt och har varit svårt. Grät konstant de första dagarna men nu är det liksom som att gå runt med en klump i magen konstant och kan inte sluta tänka på honom.

Jag tror att han vill att jag ska säga att det är över då det verkar som att han tappat intresset för mig eller rättare sagt bara skiter i om jag är ledsen eller förtvivlad över att han gått bakom ryggen på mig men jag har tänkt att jag inte ska ge honom det nöjet för han isf skulle kunna måla upp mig som "the bad guy". Dessutom har jag läst att man ska vara "vag" med dem och typ aldrig säga ja eller nej utan mer kanske. Nu kommer ni alla säga "bara dumpa" men svårare sagt än gjort.

Tror knappast att han är avundsjuk på mig. Han har liksom allt själv; utseende, charm, en massa pengar och fame (vilket inte är någon lögn). Men antar att han vill känna sig avgudad och ha kontroll och att det är det som driver honom i kontakten med mig. Dessutom fått lite tecken som tyder på att han haft en annan flickvän på sidan om av mig.. Ska jag kontakta henne eller kanske för riskabelt?

Tusen tack!
Kram
Devina

Inläggav VIM » 2014 10 26, 2:10

Hej igen Devina,
JA, det är riskabelt att kontakta hans fd flickvän. ALLT och jag menar ALLT, är riskabelt som handlar om honom.
Den största frågan när det gäller dig och denna destruktiva relation är: Hur mycket mer behöver du
för att förstå att HAN kan bli mycket farlig för dig?

Läs igenom det som skrivits till dig igen, och tänk på det du sett av honom hittills . Tänk på hur hans PERSONLIGHET är.
Det kan hjälpa dig att tänka dig in i hur han i framtiden kommer att behandla dig. Tror du tex , att han kommer att vara lojal mot dig även när du visar att du står fast vid något som är viktigt för dig. , och han har en helt annan åsikt än dig. Han måste ge av sig själv för att det ska funka för dig.
Tror du att han ställer sig själv åt sidan då?

Eller blir han som ett barn igen som säger :JAG FÖRST!

Kan du tänka på det sättet, kan du själv besvara dina frågor.
Då kan du också förstå att din KÄRLEK till honom är något som HAN inte förstår. Därför kommer du att gråta ännu mer än du gör nu. Du har investerat din kärlek i honom och du kommer att känna dig lurad på kärleken och t o m på livet.
Du Kommer önska att du aldrig träffat honom!
Du kommer önska att du gett din kärlek till den som ville ha den och som kunde ÄLSKA dig TILLBAKA.

En annan sak, fråga dig själv om det verkligen är KÄRLEK till honom som drar dig till honom.
Många som haft förhållande till just psykopater har berättat att de inte har älskat sin partner. Det har i stället varit något annat som dragit dom till psykopaten.
Psykopaten är duktig på att visa att du är speciell.
Kanske är det den här biten med att man känner sig utvald , som gör att man slaviskt följer honom. HAN blir som en drog.
De kan vara så att du är fascinerad av ALLT runt honom.
Det är som med alkohol. Det kan vara gott med ett glas vin, men om man dricker för mycket går vettet ut. Man tappar omdömet.
Du har glömt att vara kritisk. Du ser bara ytan , men glömmer att hans inre har den totala bristen på KÄRLEK, EMPATI .Det är ju det du vill ha. Det vill vi alla ha.
Stannar vi hos en psykopat får vi en godis påse som HAN själv tömt innehållet på. Vi får med andra ord INGENTING !

Psykopater är mycket avundsjuka. Speciellt om du har mycket empati, ödmjukhet , intelligens, mer pengar , en högre ställning i samhället, finare bil, materiella saker , eller om det är du som är den vackra som står i centrum i olika sammanhang.
En psykopat är omättlig Han är ständigt på jakt, för att få bekräftelse av allt och alla.
Det är honom man ska se, det är honom man ska lyda. Han är den goda, omtänksamma personen som alla ska tycka om.

Det blir dock inte alltid så för psykopaten, därför är han avundsjuk på den snälla och empatiska personen.
Det kan vara hans tjej , som du.
När han väljer ut sina offer är det just för att de har mycket empati , han får möjlighet att hämnas den personen .Den har något han inte har. Han ser att den empatiska personen får uppmärksamhet. Den vill han ha för själv.
Han hatar dom som känner för andra människor, han tom känner sig äcklad av det. Därför vill ha såna offer så att han kan knäcka dom.

Dom svaga ligger redan, de kan inte lära honom hur han ska få mer uppmärksamhet.
Därför drar han sig till dig. Du som höjer hans ego.
Dig som han kan förstöra /slänga när du är förbrukad .

Tycker du det är värt att vara med honom om han behandlar dig så? Du får ta resterna om han vill lämna nåt kvar.
Han bestämmer ALLT?

Vad som gäller mig och psykopati, får det stanna hos mig.
Bara att du ställer den frågan visar att du förstår lite av detta med psykopati.
Det är också därför du är förvirrad av detta nya som hänt dig.
Det är precis det din dejt vill. Det ger honom större utrymme att manipulera dig, att bli hans trofé så länge du lyder och håller dig snygg.
Jag är lite ledsen för att jag skriver så hårda ord. Eller lite rakt på. Det är ändå bättre att du skräms av mig än av HONOM. Sådana här texter behöver man läsa mer än en gång för att kunna smälta och förstå meningen med texten.
Jag är glad att det finns såna här forum.
Kanske kan några räddas innan det är för sent. Jag önskar att du förstår att DU är värd att ÄLSKA och bli ÄLSKAD.

Han har kanske inte tappat intresset, han ser att du nappat på hans krok, då kan han vara lugn ett tag. Du behöver honom , nu behöver han inte vara rolig och charma dig som i början. När du är i underläge är han säker på att du stannar hos honom.
Gå NU innan du sjunker ner mer. Du är stark! Du har ett mycket bättre liv som väntar dig. Tro på din styrka ! Gör något nu!

SPRING , SPRING för LIVET!

LYSSNA !

Kram !
Senast redigerad av VIM 2014 10 29, 7:30, redigerad totalt 3 gånger.
VIM

Inläggav VIM » 2014 10 26, 6:45

Hej igen Devina.
Du förstår av mitt sätt att skriva om psykopater att det måste finnas någon anknytning till dom. Det är riktigt. Jag är försiktig med att skriva om mig personligen, precis av samma anledning som när du frågade om det är riskabelt att prata med din pojkväns andra flickvän.

Svaret du fick av mig var att ALLT som har att göra med honom att göra är riskabelt.
Det gäller alla som blivit offer för en psykopat. Du förstår, det är en livsfarlig lek de inbjuder till.
För oss som deltagit i hans/hennes spel , är vi alltid de som har förlorat , och konsekvenserna är stora. Det är det jag vill varna dig för innan du sitter fast och har svårt att bryta dig loss från HONOM.
Jag kan berätta för dig att när jag var 16 år träffade jag den första psykopaten i mitt liv. Snygg, trevlig, spännande och han hade hög status i sin umgängeskrets .Man hade respekt för honom trots att han var lika ung som jag.
Det var en mardröm som varade i ca 2 år. Att jag ens överlevde och kunde ta mig ur detta helvete var ett UNDER.

Jag fick rådet av en för mig okänd person att jag ska smida järnet medan det är varmt. Jag lyssnade på det rådet och lämnade honom. Jag fick ta mig till en annan stad långt borta från mitt hem.
Där gömde jag mig många månader , för att senare flytta vidare till ytterligare en annan stad.
Klart att jag hade bestämt mig för att vara försiktig. En sån kille ville jag inte ha igen!
Ändå var det precis så det blev igen. Jag visste hur en psykopat beter sig. Rättare sagt denna första psykopaten. Jag visste inget om psykopati som idag. Den andra psykopaten var en helt annan sorts psykopat.

Omtänksam, vältalig, snygg , intelligent och mycket uppvaktande. Det fanns ingen ände på hur vacker han tyckte att jag var. Ja. vad ska man säga. Allt detta trodde jag på.
Tiden gick och det blev inte så fint som han visat mig när han uppvaktade mig
Han är en psykopat , det är lätt att räkna ut att han visade alla sina sidor i olika situationer där han blev vinnare.
Jag förlorade mycket. Ändå vann jag till slut över honom. Det var en kamp med mycket vånda . Du kan aldrig lita på en psykopat! Även om jag gick segrande ur förhållandet, måste jag alltid vara beredd på att han kan komma tillbaka och hämnas.
På det sättet har han vunnit och jag förlorat.

Kan han vara bakom dörren? Är han i luren då det ringer ifrån dolt nummer? Och mycket mer...

Se därför till att avsluta en relation som ger en klump i magen. Avlägsna den från dina kontakter i mobilen och bli ALDRIG nyfiken på psykopaten igen. Han raserar snabbt det du har byggt upp.
Det är så mycket som kommer upp när någon frågar som du gjorde. Jag är snabb att avfärda det. Får den frågan sällan då jag brukar vara tyst om min bakgrund.

Jag har tagit ett stort steg som skriver här. Jag måste vara försiktig. Jag vill försöka att hjälpa andra som möter dessa människor som är psykopater.
Att jag träffade en psykopat igen visar att de söker sig till dom som är varma, empatiska och de som kan finnas vid deras sida, för att det höjer deras ego. Lojala personer dras de till, med någon slags hög status omkring sig.
Det visar också att vi vanliga människor tänker på ett mänskligt sätt till skillnad från psykopaten. " Han som Älskar mig kan inte göra detta mot mig" ! Vi kan ju inte misstänka varje person vi träffar. Ondska och manipulation är något avlägset för oss själva. Psykopater är olika fast dom är lika i sin inställning till andra människor.
Därför , om det inte KÄNNS bra, då ÄR det DÅLIGT för DIG!
Hoppas du fått lite grepp om varför jag skriver som jag gör Devina.

Lev ett härligt liv där du är FRI!
Senast redigerad av VIM 2014 10 29, 12:44, redigerad totalt 1 gång.
VIM

Inläggav Devina » 2014 10 26, 9:58

Hej igen VIM och tack för att du tar dig tid! Uppskattas verkligen.

Grejen är att vi inte bor i samma länder som tur är. Vi har haft ett förhållande på distans men varit tillsammans 24/7.
Han har fortsatt att ringa etc och fått reda på genom en vän i "hans land" som sett honom dejta andra till och med.
Inte för att det är en stor överraskning. Jag har sagt att jag känner till det och att jag aldrig kommer att tolerera ett sådant beteende. Han, i sin tur, fortsätter komma med ursäkter som att det var en gammal vän etc. även fast jag har saker svart på vitt. Han försöker gång på gång tvista saker så att det ska få det att vara mitt fel men det är också något jag är väldigt medveten om.

Det är svårt att bara säga adjö till någon man haft så nära inpå, har avslöjat saker för honom som jag inte avslöjat för någon annan. Så ja, antar att jag gett mig in i en farlig lek...Ska försöka följa dina råd och blockera honom ur mitt liv.

En sak som jag inte förstår är hur alla hans ex (eller iaf många av dem) fortfarande kan vara hans vänner. Men antar att jag inte ska bry mig så mycket.

Kram!
Devina

Inläggav Devina » 2014 10 26, 10:11

...och jag beklagar verkligen det du har fått uppleva!!
/D
Devina

Inläggav VIM » 2014 10 26, 11:06

Devina .
Vad lättad jag blir att han inte bor i Sverige!
Det gör det hela lättare för dig. Det,
att han fått reda på saker om dig, gör att det finns ännu större anledning för dig att hålla dig långt borta från honom. Som jag tidigare skrivit använder han sig av det han fått reda på om dig . När nästa tillfälle ges kan det bli en fallgrop för dig.
Sen det där med närhet. Han har varit nära dig , bara för att ta något av dig. Du har inte varit nära HONOM. Han har aldrig släppt in dig, vad han än säger till dig. Du har bara sett hans MASK som kan förändras likt en kameleont . Den anpassar sig efter olika personer och situationer.
Det är därför han kan ha så många sk vänner. Aldrig riktiga vänner. Han har bara dom vänner som kan ge HONOM något.
En psykopat kan inte få en enda vän. Alla i hans närhet är offer som bjuder honom på det han vill ha.
Du vet ju att man brukar säga: "För att få en äkta vän måste du själv vara en sådan vän".

Psykopaten kan inte få en ÄKTA vän, han vill inte heller ha någon vän.
De ser bara sig själva . Deras behov ska tillgodoses före alla andra. De behöver ingen vän, så som vi menar med vän.
ALLA psykopater är lögnare och han ljuger för dig även om han fattar att du inte tror på honom.

De är inte logiska. Även om du vet vad som är sant , kommer han neka till allt. Han vill förvirra dig så att du börjar tvivla på dig själv , och det du uppfattar som lögn eller sanning.

Som du ser är deras register stort på deras färdigheter.
De kan krossa vem som helst! Den starka blir svag.

Därför är det bäst för alla att inte ens träffa dom.
Om man nu gjort det och man misstänker psykopati., ska man snabbt springa ifrån honom/henne. Bra är också att skaffa sig kunskap om detta ämne.
Då kan man KANSKE slippa att fastna i deras klor.
Man kan kanske också hjälpa någon annan som haft oturen att träffa en psykopat.
Mota olle i grind , gäller även här.

Följ din instinkt och gör dig FRI!

Kram!
God natt och sov gott!
Senast redigerad av VIM 2014 10 29, 12:18, redigerad totalt 1 gång.
VIM

Inläggav VIM » 2014 10 26, 11:15

Devina.
Är trött nu och jag ser att jag missförstått det om hans vänner som också är hans ex. En lurig gåta. Får försöka knäcka den imorgon om jag kan. Har en tanke...vi får se. Kanske någon annan också vet något om det....?
VIM

Inläggav VIM » 2014 10 27, 7:24

Hej igen Devina,
Nu har jag sovit och tänkt lite . Tittade på ditt inlägg igen och sen mitt. Jag har svarat på frågan om vänner , så som vi ser det och hur HAN ser dom.
Han har alltså inga VÄNNER. Det kan ändå tyckas lite konstigt att något ex vill vara nära honom. MEN , det beror på hur man ser på detta. Med tanke på hur han lever, kändis och säkert mycket kontakt med många människor, kan det vara så att hans ex , sk vänner är nära honom i olika sammanhang när andra är med . Aldrig med honom själva. Även om han säger att de är vänner så kan du inte lita på hans ord.

Eftersom han alltid kommer att vara utan äkta vänner, då vet du att det är som att ha ytliga kontakter. Sen har han säkert många ex enligt din upptäckt. Hur länge har han varit ihop med dom?
Kanske många korta flyktiga förhållanden. Det blir typ bara , hej hej. Han är trevlig mot dom så länge han kan få något av dom. Så länge dom gör som han vill kan han vara deras bästa vän. Därför, på det sättet kan han ha sk vänner.

Har han varit ihop med en tjej en längre tid , finns hon förmodligen inte kvar i hans vänkrets. Finns hon det , då är hon fortfarande fast i hans grepp. Då är hon inte heller hans vän.
Du får ett annat svar om du frågar HONOM.
För att förstå honom och hans lögner , måste man tänka som han gör. Det tar tid att förstå sig på en psykopat. Det går om man lägger undan sitt eget sätt att se på saker och ting.
Om man tänker på hans /hennes PERSONLIGHET, då kan man lättare komma åt deras tänkesätt.
Själva handlingarna kan inte alltid tala om för oss hur de tänker.
Även om han visar sina vänner för dig, och du får t o m träffa dom, så betyder det ändå inte att de är hans VÄNNER.

Du vet att han inte kan knyta några vän band. Han ser fortfarande bara sig själv. Hans BRIST på EMPATI är ett kvitto på att det ÄR och FÖRBLIR så.

På samma sätt som att han inte kan ge KÄRLEK till någon annan än sig själv.
Han kan inte ge något han inte har eller känner. Därför ska man inte försöka att bli hans vän eller partner.
Han är en parasit som tar allt han vill ha.

Vi brukar säga:" man ger och tar".

Det gäller alla utom psykopaten. Han bara TAR!

Nu har du fått mycket läsning.
När du läser på internet om psykopati, ska du vara selektiv.
Vissa som skriver , kan ge dig felaktig information.
Ta reda på sidor som är bra. Tror forumet kan rekommendera nån bra sida. Tror det är den jag också läst på.

Jag har en livslång erfarenhet av psykopati. Kan se deras mönster. Det är ändå skönt att få reda på varför det har hänt så mycket.
Det bästa av allt. Nu vet jag också, att jag är FRI från SKULD!

Det finns hur mycket som helst att skriva om detta....

Läs och tänk igenom din situation.
Ditt VAL kan ha stor betydelse i ditt liv, NU och i FRAMTIDEN !

Kram på dig!
Senast redigerad av VIM 2014 10 28, 11:55, redigerad totalt 1 gång.
VIM

Inläggav Devina » 2014 10 27, 3:42

VIM skrev:Hej igen Devina,
Nu har jag sovit och tänkt lite . Varit vaken en liten stund. Tittade på ditt inlägg igen och sen mitt. Jag har svarat på frågan om vänner , så som vi ser det och hur HAN ser dom.
Han har alltså inga VÄNNER. Det kan ändå tyckas lite konstigt att något ex vill vara nära honom. MEN , det beror på hur man ser på detta. Med tanke på hur han lever, kändis och säkert mycket kontakt med många människor, det kan vara så att hans ex , sk vänner är nära honom i olika sammanhang när andra är med . Aldrig med honom själva. Även om han säger att de är vänner så kan du inte lita på hans ord.

Eftersom han alltid kommer att vara utan äkta vänner, då vet du att det är som att ha ytliga kontakter. Sen har han säkert många ex enligt din upptäckt. Hur länge har han varit ihop med dom?
Kanske många korta flyktiga förhållanden. Det blir typ bara , hej hej. Han är trevlig mot dom så länge han kan få något av dom. Så länge dom gör som han vill kan han vara deras bästa vän, fast på sina villkor. Därför, på det sättet kan han ha vänner.

Har han varit ihop med en tjej en längre tid , finns hon förmodligen inte kvar i hans vänkrets. Finns hon det , då är hon fortfarande fast i hans grepp. Då är hon inte heller hans vän.
Du får ett annat svar om du frågar HONOM.
För att förstå honom och hans lögner , måste man tänka som han. Det tar tid att förstå sig på en psykopat. Det går om man lägger undan sitt eget sätt att se på saker och ting.
Om man tänker på hans /hennes PERSONLIGHET, då kan man lättare komma åt deras tänkesätt.
Själva handlingarna kan inte alltid tala om för oss hur de tänker.
Även om han visar sina vänner för dig, och du får tom träffa dom, så betyder det inte att de är hans VÄNNER.

Du vet att han inte kan knyta några vän band. Han ser fortfarande bara sig själv. Hans BRIST på EMPATI är ett kvitto på att det ÄR och FÖRBLIR så.

På samma sätt som att han inte kan ge KÄRLEK till någon annan än sig själv.
Han kan inte ge något han inte har eller känner. Därför ska man inte försöka att bli hans vän eller partner.
Han är en parasit som tar allt han vill ha.

Som vi brukar säga:" man ger och tar".

Det gäller alla utom psykopaten. Han bara TAR!

Nu har du fått mycket läsning.
När du läser på internet om psykopati, ska du vara selektiv.
Vissa som skriver , kan ge dig felaktig information.
Ta reda på sidor som är bra. Tror forumet kan rekommendera nån bra sida. Tror det är den jag också läst på.

Jag har en livslång erfarenhet av psykopati. Kan se deras mönster. Det är ändå skönt att få reda på varför det har hänt så mycket.
Det bästa av allt. Nu vet jag också, att jag är FRI från SKULD!

Det finns hur mycket som helst att skriva om detta....

Läs och tänk igenom din situation.
Ditt VAL kan ha stor betydelse i ditt liv, NU och i FRAMTIDEN !

Kram på dig!

Återigen tack så jättemycket för alla utförliga svar.
Han har haft några förhållanden på ca 1-2 år så ändå ganska länge för att vara en person som tar mycket kraft..
Undrar dock om dessa ex-flickvänner fått samma "treatment" som jag har fått. Ena sekunden har han sagt att hans ex varit som grå möss och den andra sekunden att de är de mest självsäkra kvinnorna.
Jaja bara en massa lögner.
Jag ska ta avstånd från honom. Känns helt idiotiskt att fortsätta spilla någon droppe energi på denna människa, speciellt efter alla era mail. Ska kolla runt lite på andra forum också så länge.
Kram
Devina

Inläggav VIM » 2014 10 28, 7:18

Hej igen Devina,
Hoppas du är kvar.
Ja, alla får samma "treatment " som du, på det sättet att behandlingen anpassar sig efter person och dom olika omständigheter kring den personen och deras förhållande. Som jag tidigare beskrev förändras han likt en kameleont med hjälp av sin MASK som han tar på sig vid varje tillfälle när han möter en annan människa .
Man kan därför säga att han behandlat var och ett av sina ex lite olika , men ändå lika i syfte att trycka ner er för att kunna styra er genom hans MASK som ger honom total kontroll över var och en av er.
Alla hans ex har blivit förnedrade av honom. Hur mycket och på vilket sätt beror på " tillgång och efterfrågan ".
Har dom något han vill ha, håller han dom kvar och då får dom också mer av hans "treatment "
Han SKRÄDDARSYR behandlingen efter sina offers personlighet , för att komma åt deras sinne och på så sätt , har han fått dom att göra HANS vilja.
För varje möte med en psykopat har man förlorat en del av sin vilja till HONOM.
Som du också skrev: "jag trodde jag var stark , men nu känner jag mig svag".
Man kan brytas ner ganska snabbt när man umgås med en psykopat.
Därför ska man lämna en psykopat utan diskussion.
Den ENDA som kan vinna på att diskutera är psykopaten.
Du ger honom bara mer som han kan utnyttja mot dig , för att kunna komma på nya lögner som kan sänka dig.
Du ger honom nyckeln till dina tankar , då kan han med hjälp av den öppna nya dörrar i ditt inre och på så sätt förlorar du dig själv. Du börjar tvivla på dina egna tankar och på vad som är sant.
HAN har fått fritt spelrum av DIG, då du tog upp diskussionen med honom.
Du ville bara tala om att du inte tolererar hans otrohet etc.
Det ENDA och det BÄSTA är att bara GÅ .
Då kan du rädda dig själv innan skadan blir OHANTERLIG.

Du kan träffa en kille som Älskar Dig på riktigt.
Som uppmuntrar dig och din styrka.
Din och hans empati gör att ni kan komma varandra närmre för varje dag som går.
Ni vill båda NÅ varandra, för att ni Älskar varandra .

Det gör att du får behålla dig själv och din självkänsla.
Du kan vara TRYGG och FRI!
Det är en sån kille som du kommer att få när du följer din instinkt.

Var bestämd i dina mål!
Då kommer de också att uppfyllas.
Önskar dig det fina i livet!
Kram!
Senast redigerad av VIM 2014 10 29, 7:56, redigerad totalt 4 gånger.
VIM

FöregåendeNästa

Återvänd till Allmän diskussion om psykopati, narcissism m.m.