Någon annan får ta på sig rollen som psykopat. Vem och varfö

Re: Någon annan får ta på sig rollen som psykopat. Vem och v

Inläggav VIM » 2014 12 05, 6:05

Hej.
Det var inte min avsikt att du uppfattade min omtanke som personangrepp. Det hade dock inte varit konstigt om jag hade vart ute efter personangrepp, när det gäller dig. Efter mitt första svar till dig , kastade du ut ord som "tvångsavtal, som måste godkännas av mig. Det är personangrepp på mig , då du riktade ditt påstående till mig , om mig.
Jag valde att bortse från detta och ditt påstående om att jag är en känslomänniska i en negativ bemärkelse, grundat på ditt eget personliga synsätt. Det är dömande att behandla andra människor på detta låga sätt. Dina hälsningar om hur dum jag är och dina fraser om den psykopaten du är, talar för att du behöver mogna i ditt sätt att närma dig människor som inte tycker som du. Du kastar sten i glashus.

Klart det är svårt att ha respekt för en sådan person. Det finns andra respektlösa människor än psykopater. Det visar du.
Du generaliserar när du skriver att jag måste ta mig "vinnande" ur relationer. I dom flesta inlägg jag skrivit handlar det om en relation med en psykopat.
Inlägget i mitt svar till ;"narcissism. ...visar känslor visar jag istället förståelse för den relationen och uppmanar skribenten att själv ta reda på fakta om problemet.
Ingen antydan eller uppmaning till att vinna i relationen.

I en relation med en psykopat handlar det om att vinna eller försvinna. Där måste man slåss med näbbar och klor för att inte bli hans "offer " i det avseendet att man blivit nedbruten och är oförmögen att agera.
Du vet ingenting om mig mer än att jag haft en pojkvän som psykopat och ett äktenskap med en psykopat. Min erfarenhet av psykopati är av livslång karaktär, då jag var endast 16 år när jag mötte den första psykopaten, och den lilla flickan har växt upp och levt flera årtionden med den andra psykopaten. Det är vad du vet nu. En sak till , ifall du har missat det . Jag vann över psykopaterna ! Genom att vara bestämd , saklig och självsäker.
Jag mötte psykopaten med samma kyla .nonchalans som han själv utstrålar utan att visa honom empati. Det är det enda en psykopat förstår.
Det känslomässiga "inflika " fanns inte med från min sida. Ska man ha en chans att kunna vinna över en psykopat, då måste man vara medveten om att psykopaten använder känslor som en utpressning till att uppnå sina mål.
Ja, i en relation med en psykopat är jag glad om jag kan gå vinnande ur den destruktiva relation en psykopat har att erbjuda.

Ordet "Kärleksfull " fanns inte med i hans ordförråd.

Det för mig vidare till dig. Att jag tog den slutsatsen att du satt diagnosen Psykopat på dig själv beror på vad du själv skrivit i dina inlägg här på forumet. Vill du vara anonym i din anonymitet,
behöver du tänka på hur du skriver, och hur det du skriver kan uppfattas av läsaren.
Just därför är jag sparsam med information om mitt liv.

När det gäller Mina tankar , så är det så att du också här visar att dina tankar är viktiga för dig. Dina böcker är en del av dina tankar. Upprepade gånger framhåller du dessa som bevis i
denna diskussion som ett rättesnöre på vad som är rätt och fel.
Det är okej , för Dig. Det är Dina tankar om hur man ska se på psykopati. Mina tankar handlar om annat än böcker.

Jag läser också, det betyder ändå att jag kan tänka själv, och använda det jag lärt mig som stöd och komplement till kunskapen jag fått utav min erfarenhet av psykopati.

Anledningen att jag svarade trots att jag skrev att det får vara slut skrivet med dig , har jag nämnt i början av det förra inlägget av mig. Det var inte för din skull i den meningen att det skulle vara riktat till dig. Jag ville visa dom som läser vad jag menade med min text , för dom som läst vår konversation.

Jag var medveten om att det skulle bli upprepningar. För att få ett sammanhang, för de som inte läst hela konversationen blev det en tillbaka blick och lite mer tydlighet. Det är det som var upprepningens syfte. Du upprepar dig hela tiden så då vet du vad jag menar.
Jag är dessutom konsekvent när det gäller lathet och ondska hos psykopater. Du väljer att inte ta in det. Dubbla tankegångar är ett resultat av att du tog ut ordet "LAT " ur dess sammanhang. Då ville jag visa att en psykopat kan vara både lat när det passar honom och drivande , alltså inte lat om det gynnar honom . Han väljer att vara lat och inte lat beroende på vilken situation han befinner sig i. Det som bestämmer hans val av att vara lat och inte lat är alltid densamma anledningen. Det är vad han kan vinna som styr hans val.
ALLTID I ALLA SITUATIONER SKA EN PSYKOPAT VINNA!

För att sist säga några avslutande ord på denna långa konversation är att det jag skrivit är min övertygelse,
att psykopater är Onda och Lata.

Min iakttagelseförmåga och beslutsamhet , har visat sig ge god skörd.
"Som man sår får man skörda ".

I mina inlägg måste man läsa lite mellan raderna. "
Ta ut enstaka ord och meningar ger en felaktig bild och förståelse för textens innebörd.

Nu ska jag ha en trevlig fredag och önskar alla läsare detsamma.
/ VIM
VIM

Inläggav ValpMord » 2014 12 05, 7:32

Hej ElakDumma-Vim,

Du påstår att alla Psykopater är ondskefulla. Ett extremt påstående.

Hade jag påstått att alla zigenare är kriminella, alla svarta är våldsamma eller alla kvinnor är svaga känslomänniskor oförmögna att fatta rationella beslut hade du förhoppningsvis gått i taket.

Men när det gäller oss psykopater är det annorlunda. Ändamålen helgar medlen, eller hur? Här är det fritt fram att generalisera vilka dumheter som helst, gärna utan annat stöd än anekdotiska snyfthistorier.

När jag pressar dig på stöd, bevis eller något som kan backa upp dina absurda och fullständigt orimliga påståenden blir du helt hysterisk och försöker flytta över diskussionen till min person.

Jag har flera gånger försökt föra en saklig diskussion baserad på fakta men du tycks inte klara det. Istället kastar du ur dig den ena logiska kullerbyttan efter den andra.

Nej Vim, 400 000 svenskar springer inte runt och är ondskefulla latmaskar.
Nej Vim, alla dessa människor uppför sig inte ständigt hänsynslöst mot sina medmänniskor.

Uppskattningsvis 4% av populationen saknar eller har nedsatt resonanssvar i amygdala. Det är respektlöst av dig att klumpa ihop oss alla utan att se till individen.

Precis som vanliga människor kan vi välja om vi ska vara lata eller ambitiösa. Precis som vanliga människor kan vi välja mellan "goda" och "onda" handlingar. Det som möjligtvis skiljer oss från er är att vi alltid kan välja, även i situationer där svaga känslomänniskor faller offer för ogenomtänkta känslorstormar. Och när vi valt kan vi genomföra våra liv på ett mer effektivt sätt, utan sentimentala åthävor. Oavsett hur vi väljer.

Jag tycker inte du ska ge rådet "vinna eller försvinna" till dem som stöter på en "ond" psykopat. Även om inte alla psykopater är onda så finns det onda psykopater. Här ska rådet vara att genast ge upp och bryta all kontakt. Inte att försöka vinna något.

Han väljer att vara lat och inte lat beroende på vilken situation han befinner sig i. Det som bestämmer hans val av att vara lat och inte lat är alltid densamma anledningen. Det är vad han kan vinna som styr hans val.

Ja, du menar att vi är precis som en normala människor i det avseendet. Ibland är vi lata, ibland inte. Alla människor är inte lata alltid. Vad man väljer beror på vad man vill uppnå. Så är det för alla. Det är en stor skillnad mellan detta och att säga att alla psykopater är lata till naturen.

Vill du vara anonym i din anonymitet

Oklart om du vältrar dig i redundans eller om det är ett försök till plattityd. Verkar i alla händelser ligga utanför vår sakdiskussion. Men eftersom det verkar väldigt viktigt för dig, jag har kraftigt nedsatt resonanssvar i amygdala uppmätt med såväl fMRI som SQUID-MEG. En magnetröntgen är inget man gör som hobby för sig själv utan orsak. Det borde besvara de flesta av dina frågor.

Jag har långt till alla känslor, inklusive vrede och sorg. Det kan du jämföra med en sociopat som i princip uteslutande styrs av en mycket närliggande och påtaglig vrede.

Mitt tillstånd är oftast en tillgång men ibland ställer det till lite problem.

Just nu har jag t.ex. lite svårt att avgöra om- och när du är upprörd på riktigt och hur långt jag kan gå i mitt smågnabbande / banaliserande av dina upplevelser. Orsaken till att jag generaliserar och retas elaka-dummis-Vim, är att för att illustrera en poäng. Inte för att göra dig ledsen på riktigt.

mvh

din ondska i vinternatten - ValpMord.
ValpMord

Inläggav VIM » 2014 12 05, 11:25

Hej.
Tack för att du delar med dig . Magnet röntgen har jag också gjort 2 gånger , fast för ryggen. Det var det värsta röntgen jag upplevt. Ljudet som skar in i huvudet. Ja, allt kring det.
Bara lägga sig i den monstruösa stora saken var hemskt !!
Det fanns hörselskydd, det fick jag reda på senare när det var över.
Din upplevelse var säkert svår. Det kan jag förstå.

Jag blev inte ledsen över din "elaka, dumma VIM., "
eller för något annat. Upprörd över förminskande av ondskan, blev jag i ett inlägg. Det är den som jag haft en kamp mot tidigare och under en lång tid. Det blev en tråkig påminnelse.

Ett gott uppförande värdesätter jag , därför påpekade jag detta för dig .Att kunna uppföra sig är också ett sätt i att vara bildad .
Förstår att du retas, jag kunde ändå blivit ledsen.
Att ta hänsyn till andras känslor, är kanske inte lätt om man har långt till sina egna känslor.

Jag försöker skriva på ett sätt , så att läsaren ska kunna förstå min poäng. Ibland kanske det inte faller lika väl ut som min bild i huvudet är. Jag är ärlig i mitt försök. Jag har förhoppningsvis lärt mig något om skriv tekniken , nu med allt detta skrivande dessa dagarna. Mina ( , ) kan vara lite här och där vet jag , min man påpekar det ibland. Han gillar inte att läsa långa texter , så lite tur har jag.
Ja, det blir en upprepning till...

Man lär sig så länge man lever.

Nu ska jag sova gott och länge.
God natt och sov gott du med och alla andra läsare!

/ VIM
VIM

Föregående

Återvänd till Allmän diskussion om psykopati, narcissism m.m.