Hur kan jag bli fri från känslorna.. Det känns som en drog

Hur kan jag bli fri från känslorna.. Det känns som en drog

Inläggav Destiney » 2013 11 23, 11:21

Jag har varit tillsammans med en kille cirka 1,5 år. Han är djupt troende muslim, enligt honom. Han ber fem gånger om dagen. Vi träffades genom jobbet och blev goda vänner i början. jag gick genom ett helvete den tiden när jag kom närmare den här killen, Vi kan kalla honom för T. T var där för mig hela tiden och jag kände mig trygg när han var i min närhet. Han verkade väldig ren i hjärtat och hjälpsam mot mig. Jag blev kär i honom till slut och han blev kär i mig. Vi blev djupt förälskade och han sa att han har aldrig älskat någon tidigare och aldrig någon som mig. Självklart tyckte jag att det var gulligt.

Det visade sig med tiden att han blev väldigt svartsjuk och tyckte att jag skulle sluta dricka, inte umgås eller äta lunch med de manliga kollegorna och knappt fika med dem på jobbet. Han var till och med svartsjuk på mina klienter. Jag tyckte att det var jobbigt och försökte förklara för honom att jag älskade honom och det var bara han som viktigast. Han gick genom min telefon varje dag. Jag fick sluta röka, dricka och tappade kontakten med ALLA mina vänner, snarare så försvann jag bara från deras liv helt plötsligt.

T. gjorde bort sig på jobbet en dag och det kostade honom arbetet. Han ansåg inte att han hade gjort något fel själv och tyckte att jag också skulle sluta arbeta och det gjorde jag. Han fick mig känna att jag måste sluta på det jobbet för att vara på hans sida. T. fick ekonomiska problem och jag hjälpte honom med allt jag hade kvar. Han blev så arg en dag för att en manlig kollega ringde, att han tog sönder min mobiltelefon. Han tog sönder blommor han hade gett mig och gjorde upp och ner på mitt hem.Varje gång jag sa att jag inte orkade mer och att han behandlade mig illa så köpte han blommor, han svor vid allt att aldrig mer upprepa saker som han gjorde.

Plötsligt en dag råkade jag läsa ett mejl som han hade fått av ett gammalt EX, där hon hade skrivit att han kommer få dålig karma för allt han hade gjort mot henne och hon kunde aldrig förlåta honom för allt han hade gjort mot henne. Jag ifrågasatte det mejlet och T. sa bara att det var en galen tjej som var efter honom etc. jag hade svårt att tro på honom och sa att jag ville göra slut. Han gick ut och hämtade en ring, han friade till mig. Jag älskade honom och sa ja till honom, han gav mig en massa kärleksförklaringar och löften.

T. ville flytta ihop med mig och vi var båda utan arbete nu. Han köpte en billig lgh i en mindre ort och jag sa att jag inte ville bli av med min lägenhet. Jag kunde hyra ut min i andra hand för att se hur det funkar och bo med varandra. Men T vägrade, han sa upp min lgh själv och vi flyttade ihop. Nu var jag fast i helvete. Det gick inte en dag utan gräl och inte en dag utan tjafs, det kunde handla om allt möjligt. T. hittade ett nytt jobb och jag hade ett nytt jobb på G. T. tyckte att jag skulle laga mat varje dag. han ville att jag skulle gå ut bara med kjol och inga jeans. Han tog sönder min favorit jeans. Jag sa att jag kan inte sitta hemma och det kommer aldrig att hända. Jag mådde så dålig en kväll. Jag gick ut på en promenad själv. Jag köpte cigg och satte ute ensam, grät och rökte. Jag kom hem två timmar senare till T. när han kände cigarettlukten slog han mig i ansiktet och jag kände mig hjälplös. Han slängde ut mina kläder och sa att jag skulle dra. Han trodde också att jag hade varit ute och träffat någon annan. Jag sa snälla låt mig bara vara kvar inatt, jag åker imorgon. Han var hård och kall som en isberg. Han började ta tag i mig när jag skulle gå och gav sig på mig med våld. Just då kände jag hat för honom. Jag förstod inte hur en person kunde vara så sjuk och ond...

Dagen efter ringde jag en gammal kompis, hon hämtade mig. T började ringa till min familj och snacka illa om min kompis. Jag gjorde ingen polisanmälan utan efter en vecka så gick jag tillbaka till honom. han lovade och svor igen att han aldrig skulle upprepa det som hade hänt.
Jag försökte ta nya tag, han kände som en drog. jag visste att han inte var bra för mig men jag var besatt!

Några veckor senare så säljer T. vårt gemensamma hem bakom min rygg och nu står jag ensam och letar efter en lägenhet.. jag kommer bo hos en vän för tillfället men T är fortfarande efter mig, ena stunden saknar han mig och den andra stunden skickar han bilder på andra tjejer som han säger att han träffar...

jag vet inte om han är en psykopat eller vad hans riktiga problem är. Jag måste också lägga till att det har inte gått tre dagar med honom under vår tid tillsammans utan gräl och tårar... Jag känner inte igen mig själv längre, jag blir lätt arg och irriterad. Just nu har jag blandade känslor men tror ni att jag kan hjälpa honom på något sätt?
Destiney

Re: Hur kan jag bli fri från känslorna.. Det känns som en dr

Inläggav Gordon » 2013 12 16, 11:22

Det du beskriver kan vara en psykopat, men vad det nu är så lär han inte ändra sig. Håll dig därför borta från honom!

Du har blandade känslor för honom. De tär inget konstigt alls . Ifall det är en psykopat så kan jag säga att det finns tusentals som känner, eller har känt samma sak fast de har råkat ut för ett helvete. Ambivalensen går till slut över, var säker på det.

Hoppas allt ordnar sig till slut. Trösta dig med att du sannolikt aldrig mera råkar ut för nåt liknande!

/Gordon
Gordon

Re: Hur kan jag bli fri från känslorna.. Det känns som en dr

Inläggav Ilovemyself » 2014 06 15, 8:45

Dessa förbannade makt och kontroll människor. Tänk att de alla uppvisar samma mönster hela tiden. Försöker smila sig in och vara på ens sida sen i nästa sekund är det bara sabotage med ryktesspridning and YOU name it. Fy vale att få dessa djävulsfolk för nära. Klart du är förvirrad och vet inte vem som är THE good Guy och vem som är THE bad Guy........det hör till när dessa sadister har nästlat sig in i ens liv......alltid samma skit de skapar. Ursäkta fula ord men blir såååååå förbannad över vad dessa dräggen gör mot andra människor....grrrrrrr

Mitt råd vännen......flyyyyyy fort och nonchalera honom totalt......han kommer bara att bli värre och ställa till med mer rykten och snart lögner......makten och kontrollen är så viktig för dessa monster så allt är tillåtet i deras värld. Ju fler de lurar upp i omgivningen ju mer känner de makten som blir en drog för dem......när de har brutit allt motstånd så börjar den riktiga slakten.......då har de fått vittring på blod. Detta är inte människor utan någon konstig varelse som inte har samma hjärna som människan."..hehe......men så måste det vara.....finner ingen annan förklaring på deras konstiga uppförande.....

Du läker efter ett tag när du väl fått grepp om vad som skett, när du fått distans. Det är svårt att se konturerna på ett berg om vi står för nära.....men om vi backar en bra bit ifrån berget så syns konturerna bättre......Ljus och värme till dig!

/ Katarina
Ilovemyself

Återvänd till Allmän diskussion om psykopati, narcissism m.m.