Anhörig. Psykopater.

Anhörig. Psykopater.

Inläggav Lizzy » 2014 09 24, 3:03

Hemma och är sjukskriven. Dags att ta tag i allt man varit med om. Bröt med en psykopat för ett par månader sedan efter två års berg och dalbana. Och han är inte den första man med psykopatdrag man har dragit på sig. Sett ett mönster av att dessa personligheter dras till en och man har blivit rejält kantstött på sin väg. Dessa män/killar har en oerhörd charm, utstrålning och man känner oftast en direkt samhörighet. De är passionerade, intensiva, har nära till sina "känslor", allt känns bara så bra. Som att man blir förstådd, älskad osv. Och det är det jag har velat bli hela mitt liv. Bli förstådd, känna mig älskad och behövt mycket bekräftelse. Tänkt mycket på varför det är så? Har börjat se hur jag själv funkar och är. Mycket pekar mot add och jag är en förstående, varmhjärtad tjej i personligheten. Ett lätt byte. Men samtidigt har jag också växt upp med en mamma som hade psykproblem och tonåren var inte skoj. Hon kontrollerade en och litade aldrig på något man sa fast att man är ärligheten själv. Jag hade ingen frizon i hemmet och ville bara flytta hemifrån. Min pappa vågade inte göra annat än att lyda morsan och han blev som henne mer och mer med tiden. Var tvungen att hoppa av skolan och bodde hemma hos en vännina och hennes familj. Flyttade hemifrån helt sedan och man har haft olika förhållanden, men det är med killarna som har outredda bokstavskombinationer jag känt mig hemma hos. De har varit varmhjärtade och gett mycket kärlek, dock har deras tillvaro ej varit stabil och ens egna liv har blivit kaos. Det har funnits en annan sida, en ljus och en mörk. När den ljusa varit framme har det varit magiskt och man har blivit beroende av den intensiva "kärlek" man fick. Man har blivit en sk. medberoende. Försökt anpassa sig och sen förstått att man måste bryta den destruktiva bubblan. Fast jag redan började fatta detta för ett par år sedan så föll jag dit på en sådan kille igen och dessa killar är som flugor på mig. För ett par veckor sedan insåg jag, jag behöver hjälp med det här och ska nu gå iväg på egenterapi samt gruppterapi och det känns oerhört bra. Men tyvärr är det lång väntetid och under tiden tänkte jag försöka finna likasinnande och stöd på nätet.
Kram till er alla!
Lizzy

Re: Anhörig. Psykopater.

Inläggav JDP » 2014 09 27, 4:45

Hej Lizzy,

välkommen. Bra initiativ med terapi. Din självinsikt verkar vara verklighetsförankrad. Ibland fastnar man ju som 'offer' i en situation där man tar på sig felet för allt. Du har dock förstått att du måste ta ansvar för din del i det hela samtidigt som du också förstår att de du haft ihop det med inte var bra för dig. Du har därmed redan mycket goda förutsättningar att ta dig ur det här. Lycka till.
JDP
Site Admin

Återvänd till Allmän diskussion om psykopati, narcissism m.m.