Allt började på nätet.

Allt började på nätet.

Inläggav Cibody » 2015 10 04, 2:29

Hej
Är ny medlem och jag skulle vilja delge min erfarenhet av att träffa på/ leva med en Psykopat

Efter några år av att vara singel så loggade jag in mig på en nätdejting sida.
Redan efter några dagar hade "han " hittat mig
Då jag sedan barndomen haft problem med låg självskänsla antar jag att i en psykopats vältränade sätt att " hitta "
rätt , antar jag att jag var ett lätt offer eller så var det bara en tillfällighet att han råkade hitta just mig?
Han fick mig iallafall att känna mig utvald speciell..
Han fick mig att känna samhörighet och att vi verkade dela många liknande intressen och filosofier
Vi hade daglig kontakt i drygt en månad innan vi träffades första gången.

Har nog aldrig känt mig så uppskattad och underbar och det var väl där man borde börjat fatta misstankar, har jag ju förstått nu när jag börjat en ingående terapisejour..
Vi båda verkade ha natur och motion som intresse, vi tränade regelbundet ihop och det var alltid något på gång.
Den tillbörjan så underbara mötena byttes efter en tid ut mot ifrågasättande från hans sida... En dag frågade han mig om halsbandet runt min hals..och undrade vem jag fått det av och varför jag gick omkring med en kärleksförklaring från ett X?.. Jag bedyrade att halsbandet bara var ett halsband utan känslor kopplat till den som givit mig det, men det trodde han inte på., han sa vidare att han ju lika gärna gå ut på nätet igen om han betydde så lite... Han sa att efter den episoden kunde han inte lita på mig...
Påståenden om att det inte fanns något intresse från min sida ingen passion..Han sa vidare att han inte kände någon samhörighet och tvåsamhet .. Han vände på saker man sagt och förvrängde allt.. Det slutade ofta med att jag grät,han sa förlåt och sen var det bra några dagar tills nästa sak han tog upp och reagerade negativt på ...Under vår relativt korta tid ihop lyckades han ändå med att bryta ner mig fullständigt.. Vi fick uppleva en väldigt turbulens och efter ett tag blev han också väldigt aggressiv i sitt sätt... Vid ett av tillfällena när jag gråtit sa han
Du får så vackra ögon när du gråtit..Inget jag direkt reagerade på när det sades mer än att jag tyckte att det kändes märkligt... Det är Ju först nu när man fått hjälp att konstatera att det var en psykopat man haft att gära med man har tänkt väldigt mycket på det.,Inget man sa eller gjorde var bra.. Då man ändå vänt ut och in på sig själv för att vara tillags så var det inte bra heller... Det som fick honom att avsluta ( min smala lycka??) var att jag skulle åka på resa med en vännina... Enligt honom så visste han ju vad jag skulle göra där och min vännina var ju bara en täckmantel för jag skulle ju åka med en annan man... Och om jag var så du och trodde att han skulle vars kvar när jag kom hem..,väl hemma igen möttes jag av en lapp och en kasse med mina saker... Vi är färdiga med varandra ... Du kan gå ut på nätet och lägga din energi på någon annan... En vecka senare fick jag flera mess där det framgick att han skulle polisanmäla mig om jag inte omedelbart skickade hans saker till honom.., Några träningskläder och en pulsklocka han glömt hemma hos mig sista gången han har hemma hos mig..
Vi träffades bara under ca 7 månad men det var tillräcklig tid för min" psykopat"

Har läst mycket på detta forum som varit till hjälp för att bearbeta mina känslor av
Maktlöshet, känslor av att vara värdelös och dum i huvudet .. Tankar på varför jag inte sett/ förstått tidigare... Blir så frustrerad och ledsen och förbannad även om det bara är små korta stunder..,
Har bara varit fri från detta monster i 1,5 vecka och är ff sjukskriven till följd av att jag mår så dåligt då jag hela tiden skuldbelägger mig själv... Har förstått av det jag läst att jag ska vara tacksam att det var HAN som gjorde slut.... Vill väldigt gärna höra av andra som varit i liknande situation..., dels för att bearbeta själ och kanske kunna vara någon annan behjälplig i dennes ev bearbetning

Tacksam för svar och feedback

Mvh Cibody
Cibody

Återvänd till Allmän diskussion om psykopati, narcissism m.m.