Allt började på nätet.

Allt började på nätet.

Inläggav Cibody » 2015 10 04, 4:22

Hej
Är ny medlem och jag skulle vilja delge min erfarenhet av att träffa på/ leva med en Psykopat

Efter några år av att vara singel så loggade jag in mig på en nätdejting sida.
Redan efter några dagar hade "han " hittat mig
Då jag sedan barndomen haft problem med låg självskänsla antar jag att i en psykopats vältränade sätt att " hitta "
rätt , antar jag att jag var ett lätt offer eller så var det bara en tillfällighet att han råkade hitta just mig?
Han fick mig iallafall att känna mig utvald speciell..
Han fick mig att känna samhörighet och att vi verkade dela många liknande intressen och filosofier
Vi hade daglig kontakt i drygt en månad innan vi träffades första gången.

Har nog aldrig känt mig så uppskattad och underbar och det var väl där man borde börjat fatta misstankar, har jag ju förstått nu när jag börjat en ingående terapisejour..

Den tillbörjan så underbara mötena byttes efter en tid ut mot, sidor av visad avundsjuka
Påståenden om att det inte fanns något intresse från min sida ingen passion..
Vi träffades bara under va4,5 månad men det var tillräcklig tid för min" psykopat"

Har läst mycket på detta forum som varit till hjälp för att bearbeta mina känslor av
Maktlöshet, känslor av att vara värdelös och dum i huvudet .. Tankar på varför jag inte sett/ förstått tidigare... Blir så frustrerad och ledsen och förbannad även om det bara är små korta stunder..,
Har bara varit fri från detta monster i 1,5 vecka och är ff sjukskriven till följd av att jag mår så dåligt då jag hela tiden skuldbelägger mig själv... Har förstått av det jag läst att jag ska vara tacksam att det var HAN som gjorde slut.... Vill väldigt gärna höra av andra som varit i liknande situation..., dels för att bearbeta själ och kanske kunna vara någon annan behjälplig i dennes ev bearbetning

Tacksam för svar och feedback

Mvh Cibody
Cibody

Re: Allt började på nätet.

Inläggav ingridm » 2015 11 17, 1:46

Hej!
Allt började även för mig på nätdejtingsida. Jag tyckte i stort sett de som kontaktade mig var oseriösa och tänkt gå ur dejtingsinda, min första testning av dejting via nätet, tyckte att det var inget för mig. Så kom jag i kontakt med denne man, han fångade mitt intresse för hade integritet och var inte pååå, verkade trevlig, trygg och vi började prata på dejtingsidan. Tog 3 månader innan vi träffades på riktigt. Jag var försiktig, jag till och med kollade upp honom hos skatteverket och kronofogden och hans arbete, jag var verkligen försiktig. Han var det han utgav i sitt yrke, inga skulder hos kronofogden och inkomsten stämde. Vi hade det jättetrevligt tillsammans, fina varma samtal om livet, våra barn arbete. Denne man arbetar som terapeut och kurator. Det är så läskigt vet inte hur jag ska få ner det i ord. Han är en sol och vårare, riktig bedragare, honom gifte jag med, efter det började helvetet. Före det i 1,5 år spelade han sin roll, tappade upp bad åt mig tända ljus när jag kom hem från arbetet, lagade god mat, serverad vin i badet åt mig. Vi köpte hus tillsamman och jag har betalt allt insatsen till hset samt allt överigt till huset sammanlagt 1,5 miljoner kronor. Han betalade noll insats, jag har äktenskapsförord, men hur försiktig man än är och kontrollerar upp, det som går att kontrollera, och med äktenskapsförord så hjälper inte det, Sveriges ruttna lagstifning som måste ändras. Så jag var försiktig och kontrollerad och äkenskapsförord har jag, hur jag trots det ändå inte är fri från honom. Skilsmässan kunda han förhiindra att ge mig bara genom att undanhålla att skriva på skilsmässan och delgivningen, då får han automatiskt 6 månaders betänketid. Vi har kunnat vara skilda och gjort bodelning på 1 vecka, skilsmässa på 3 dagar då vi inte har några barn tillsammans eller barn under 18 år boende hos oss. Så precis som en kriminell personlighet som psykopater är, så bara genom att undanhålla sig själv, undanhålla att skriva skilsmässa och delgivning, enbart för att straffa mig, utnyttjar vårt dåliga lagstifning till sin fördel är vad han gör, fick han 6 månaders betänketid. Ett helvete har jag levt i och denne man, Vi var tillsammans i 4 år, gifta i lite över 2 år. Efter att vi gift oss började han misshandla mig psykiskt känslomässigt hotade mig både verbalt och kroppsligt, är så fruktansvärt, började sätta olika diagnoser på mig, det började med att han mitt i ett tvprogram som vi tittar på säger till mig att han anser att jag har borderline drag, vilket jag inte har, därefter blev jag borderline personlighetsstörd, så hans raseriutbrott helt galen inte klokt och alltid när vi är ensaam och inga vittnen är närvarande, är fruktansvärt planerat och införö andra en helt annan person. Diagnoserna han satte på mig bara ökade jag var bordeline sedan blev jag psykiskt sjuk, därefter svårt psykiskt sjuk, sedan blev jag så svårt sjuk och störd sedan tidig barndom. Därefter blev jag psykopat och tjuv, och jag skulle inte vistas ute bland andra människor därför jag är farlig för andra människor och sådana som jag fick han inlåsta i sitt arbete, då han är familjeterapeut kurator och handledare.

Det är så fruktansvärt han går till sitt arbete och njuter av andras lidande och smärta och suger ut dem. Det har uppdagats så mycket saker om denne man. När jag ansökt om skilsmässan som han inte skrev på så försvann han från vår bostad, flyttade in hos sin syster, vägrade prata och vägrade hämta sina samlingar av allt. Denne person är livsfarlig. När han försvann så har vi hittat mängder med kvinnor, bl a en kvinna som avled, som han skulle gifta sig med, 2 veckor och 3 dagar efter att hon har avlidit pratar han med mig, knappt 2 månader efter hennes död är han tillsammans med, är så fruktansvärt. Noll empati och samvete. Hans blivande fru hade han inte mycket sorg och saknad efter. Han hade ingen som hels kris chock eller sorg, var hur trevlig som helst, och denna kvinna har han dolt gömt undan och inte berättat för mig om. Hela hans familj, mamma och pappa, bröder och hand sotter har enbart ljugit bedragit mig, och att de själva inte ens reagerar på att han inte uppvisar varken empati samvete sorg eller något. Han har använt sin familj som stöd i att de ska visa upp trovärdighet, hur de lurar in mig i falskt tro och trygghet, är så fruktansvärt gjort, Jag upplever och alla de mina upplever att det är som vi är med en psykofilm, fast det är verkligt. Vårt bröllop sitter de alla och har vetskap om denna döda kvinna och ser på hur jag blir inlurad och de deltar i att lura in mig i falsk tro och trygghet, inte bara jag min familj och goda vänner blir lika grundlurade som jag.
Denna döda kvinna avled i hjärtstopp endast 52 år gammal, de hade lagt bud på ett hus i Dalarna, allt skulle skrivas på, och de skulle flytta, också en kvinna med god ekonomi, hade hus och var egen företagare, hon avled i hjärstopp hans blivande fru, han hamnar inte ens i chock, kris och sorg, är skrämmande.
Vi hittar ett kärleksbrev från denna kvinna som hon skrev 2 månader innan hon dog och henne begravningsfolder, därav fick vi kännedom om henne, allt rasade för mig, jorden öppnade sig, så fruktansvärt, hon hade skrivit under brevet med hans efternamn. Kvinnan såg inte hjärt eller kärlsjuk ut, så frisk stark vacker så fina ögon, så hennes begravning 1 månad efter hon begravts var han och jag ett par, förstår ni hur fruktansvärt, och han hade ingen som helst kris eller sorg, glad trevlig och vi hade det jättebra och trevligt tillsammans, detta är så fruktansvärt. Inte nog med det, vi hittade mängder med lappar med telefonnumer adress till kvinnor, han hade inte bara varit tillsammans med den döda kvinnan, vad vi kom fram till då vi pratat med 2 kvinnor, vi drog en lapp med en kvinnans namn telefonnummer adress och ringde, den kvinnan fick en chock, henne hade han träffat och umgåtts med och utgivit att han var singel i 1 månad innan kvinnan han skulle gifta sig med avled. Henne ljög och manpulerade han, uppgav att han har ett barn en dotter och 2 bonusdöttrar, gömde och mörklade att han har en son, är så fruktansvärt, den kvinnan frågade 3 gånger om vi verkligen pratade om samme MMMMMMMM, Till henne utgav han att han hade köpt sitt drömhus och skulle flytta till dalarna, att han var singel och hade en dotter och två bonusdöttrar, berättade att hans separerat från dotterns mor som gifte sig med en lokförare, är så fruktansvärt, han var förlovad och skullle flytta och gifta sig md kvinnan, som dog, det undanhäll han.

Jag hittade dessutom sekretesshandlingar i vårt hus, jag fick en chock, journalhandlingar på patienter ungdomar stora utredningar, hans som pratat om att det finns så mycket dåliga terapeuter läkare som inte sköter sig osv. Här hittade jag journalhandlingar utredningar på ungdomar, deras familj, adresser telefonnumer till föräldrar och syskon, all personals nmn personnummer telefonnumer, avtala om terapikontrakt för patienter och företagshandlingar, jag grät är så respektlöst och så hänsynslös och omdömeslöst ansvarslöst. Jag arbetar själv inom vården och jag kan journallagen och sekretsslagen. Jag kontaktade det privata vårdföretaget, deras kvalitetsansvarige och hon visste mycket väl vem min make då min f d make var, tackade mig för att jag kontaktat dem, bad att få återkomma för någon måste hämta journal och sekretess och företagshandlingarna. Det tog ett par dagar så återkom hon, jag trodde det skulle vara en mellanchef som vill hämta dem. Nej VD för hela företaget som är ett stort vårdbolag finns i flera olika städer i Sverige. VD bad om ett möte med mig, då förstod jag att det är nog värre än vad jag kunde föreställa mig. Mycket riktigt vd berättade att min f d make hade fått sparken pga av att han allvarligt misskött sitt arbete på en rad punkter. Att han är en dubbel personlighet. Han informerade mig om att så här gör han mot alla kvinnor att han bara drar från allt, och han påtalade vikten att jag måste göra mig fri honom fortast möjligast och skaffa en bra advokat. Jag hade redan en advokat för jag ansökte om skilsmässa hos min advokat. Han berättade så mycket för mig och jag fick ännu en chock. Jag ifrågasatte varför de inte anmälde honom, så han blir tagen ur tjänst, vd svarade att han ansåg inte att min f d make var tillräkligt störd då. Att han hade arbetat där hade jag inte ens fått vetskap om det var före min tid 2003 fick han sparken därifrån. Han berättade också att min f d make hade som ungdom själv legat inne på behandlingshem för störda ungdomar och därä träffat en psykolog som var hans behandlare, Därefter blev de vänner!! Så denne psykolog anställer sin egen f d patient i verksamheten där han själv legat inne som patient, är olagligt och en leg psykolog som gör så blir avstängd, ingen ingen får inleda en relation med en patienten och dessutom ge patienten ett arbete där han själv har legat inne. Så min f d make är ingen familjeterapeut för sedan kom nästa chock, han har inte alls som han utgivit arbetat som familjeterapeut i 25-30 år. Den utbildningen gick han 1999-2002, samtidigt som han arbetatde och han klarade inte ens av att genomföra och slutföra den, hade hade inte ens haft en terapipatient under utbildningen som alla ska ha, därför utbildar man sig till familjeterapeut för att bedriva terapier. PÅ hans intyg står det klart och tydligt att han får inte bedriva några terapeit och att han inte har genomfört den utbildningen och har inte motsvarande Steg 1 utbildning, Han får inte behandla eller bedriva en enda terapi. inte har han heller någon utbildning Miljöterapi, som handlar om ungdomar och familjen, det är den leg psykologen som har den utbildningen och inte min f d make. Detta är så fruktansvärt, min f d make har tagit sig fram i 40 års tid och är skyddad av en leg psykolog som riskerat sin legitimation alla år för att försörja min f d make med arbete. Alla arbetsplatser där denne leg psykolog varit i ledande position där har min f d make fått chefspositioner som han inte ens klarar av, han klarar inte ens av skyldigheter och ansvar, kan inte genomföra och slutföra en enda sak. Inte nog det denna psykolog har även ordnat privat konsultuppdrag åt min f d make är så skrämmande. Så min f d make har inte ens en utbildning i psykologi, har endast kurser om 4 dagar, 1 vecka, och kurserna har denne leg psykolog hållt i och vårdpersonal som gått kurserna. så skrämmande och såå obehagligt. i nästan 40 års tid har detta pågått, han ska inte ens arbeta med människor. Hur en leg psykolog riskerar sin legitimation, och utsätter andra människor för en person som inte ens har utbildning och kvalifikationer att utföra arbetet. Alla arbeten tjänster min f d make har haft inom landstinget kommunen där har denne leg psykolog varit i ledande position. Som vd sa till mig att den leg psykolog hade tagit min make under sina vingar, finns ingen seriös leg psykolog som begår så grovt tjänstefel och involverar sig med sin egen patient. Så min f d make har inga referenser endast denne psykolog och ytteriigare 1 person under 40 års arbetsliv vilket är anmärkningsvärt, för då har man hunnit utvecklats haft flera arbeten och samlat på sig många referenter. Hans första arbete utan denne leg psykolog var detta privata vårdföretag, och där fick han sparken och som vd sa att jag vet själv hur svårt det är att ge någon sparken som är fast och tillsvidare anställd, men det var inget problem att sparka min f d make. Detta var 2003. Före det har han levt genom den leg psykologen som ordnat arbete och chefsjänter åt honom, är helt absurt att detta har fått pågå. Första arbetet utan psykologen som han ordnat själv också en cheftjänst där han var ansvarig för många patienters behadnling personal och ekonomiansvarig som han missskötte på en rad punkter och fick sparken och att han är en dubbel personlighet.
Han fortsätter arbeta och det är hemskt att det får fortgå men nu får han inte ett arbete som chef eller att behandla ungdomar och deras föräldrar, arbetar som kurator men det är lika hemskt fruktansvärt för det är ungdomar och dess föräldrar som litar och tar förgivet att de har en sund frisk kunnig kurator framför sig.

Jag är upprörd förtvivlad och chock på chock och gjort polisanmälningar för han har hotat mig, mina anhöriga har också polisanmält, men inget händer i Sverige får man ingen hjälp rättshjälp 900 kr är vad jag har fått. Polisen och rättsväsendet gör inget.
Är så mycket mer jag har att berätta om denne person, jag vill berätta skydda andra för han är livsfarlig och vad ska jag göra när människor och rättsväsende och polis inget gör.
ingridm

Inläggav klara86 » 2016 03 10, 8:54

Hej
Jag träffade min psykopat på en nätdejtingsida också. Jag fångades av hans charm, dominanta stil och hans sätt att skriva. Han var trevlig och charmig med glimten i ögat, jag litade blint på honom från början. Ganska naivt, men ja, hade ju aldrig stött på någon tidigare som jag behövt akta mig för på det sättet.

Vi träffades två veckor över nyår, hemma hos honom. Där allt var bra. Tills jag gjorde ett misstag och han blev ondskan själv. Han tyckte det var min osäkerhet och dåliga självkänsla som fick mig att gråta där i hans kök. Och jag höll med till viss del, har alltid haft lätt till tårar när det blir jobbigt.

Två veckor hemma hos honom, sen skulle han hälsa på mig. Men det där med att hälsa på blev snabbt "flytta in", och jag kunde inte säga nej. Han fick mig till och med att tycka att det var jag som bjudit in honom att flytta in. Det blev kaos, allt skulle ändras. Katterna fick inte längre vara där de ville, sovrummet och köket blev bannlyst, till och med en stor bur införskaffades. Det blev normaliserat på nåt sätt hos mig. Vi behövde ju vädra ut och katterna behöver skyddas så de inte hoppar ut genom fönstret.
Jag grät till och från, på nätterna var jag uppe till 4, för att jag kunde ju inte bjuda in honom o sen lämna han ensam hela dagarna och nätterna, (jobbade på dagarna). Jag var helt slut, sov 4 timmar per natt. Jobbet började gå dåligt och jag blev mer o mer som en zombie. Han tyckte att jag förtjänade att jobba med något bättre än de jag höll på med. Så givetvis sa jag upp mig. Känns konstigt i efterhand. Kan tyvärr inte gå in på allt som hänt under det året som var, men jag förändrades i klädstil, beteende och allt. Jag var inte mig själv längre.
Jag tassade på tå för honom.

Ett år var han kvar, ett år i min lägenhet. Gjorde slut i oktober 2015, och han vägra flytta ut. Min familj o vänner var bortsjasade redan från början. Men när jag bad de om hjälp så stod de där, allihop. Hade inte klarat mig utan dem. Jag skaffade ett nytt jobb o en ny lägenhet. Betalade flyttfirma.O sen låg jag lågt. Hade gjort slut med honom men han stannade kvar.
6/1 kom flyttfirman. Han helt ovetandes. Jag tog allt som var mitt innan jag träffade honom, men lämnade kvar allt vi köpt gemensamt eftersom han ville ha "bodelning".

Det sista han sa när ingen hörde va : You are so screwed.

Nu är han efter mig o polisen gör nada. Trots att han åker utanför min lägenhet 4-5 gånger per dag o tutar med bilden, skickat 60+ mail på två månader, skickat 6 paket/brev hem till min adress, jagat mig med bilen utanför mitt hem, ringt till mitt jobb, trakasserat mig på nätet anonymt.
Allt läggs på hög hos polisen, o förhoppningsvis ser jag snart ljuset i tunneln, tur att kvinnofrid finns och terapi på olika sätt.
Skriver dikter också som är ord riktade till honom, eftersom jag haft "no contact" regeln uppe sen i januari så behöver jag lufta mina ord mot en vägg.
klara86

Inläggav JDP » 2016 04 05, 9:32

Hej klara86,

har du undersökt möjligheten att flytta till en annan stad? Det kan kanske på ytan låta dumt, men det kan vara ett sätt att samla krafter och kanske få vara ifred. Jag gjorde själv detta och det gjorde att jag fick tid att ta itu med mig själv och det förflutna istället för att både ha det och samtidigt behöva tampas med nya händelser. Första gången jag flyttade var det för kort... hon kom efter. Jag hade vid det laget inte förstått fullt ut ad det handlade om eller tillämpat ingen kontakt fullt ut. Sen flyttade jag igen, och den gången ännu längre. Nu i efterhand är jag väldigt glad att jag gjorde det.

Idag är jag en stark person, men det krävdes en hel del jobb för att komma dit. Jag tror man ofta behöver distans för att få perspektiv på all manipulation och galenskap.

klara86 skrev:Hej
Jag träffade min psykopat på en nätdejtingsida också. Jag fångades av hans charm, dominanta stil och hans sätt att skriva. Han var trevlig och charmig med glimten i ögat, jag litade blint på honom från början. Ganska naivt, men ja, hade ju aldrig stött på någon tidigare som jag behövt akta mig för på det sättet.

Vi träffades två veckor över nyår, hemma hos honom. Där allt var bra. Tills jag gjorde ett misstag och han blev ondskan själv. Han tyckte det var min osäkerhet och dåliga självkänsla som fick mig att gråta där i hans kök. Och jag höll med till viss del, har alltid haft lätt till tårar när det blir jobbigt.

Två veckor hemma hos honom, sen skulle han hälsa på mig. Men det där med att hälsa på blev snabbt "flytta in", och jag kunde inte säga nej. Han fick mig till och med att tycka att det var jag som bjudit in honom att flytta in. Det blev kaos, allt skulle ändras. Katterna fick inte längre vara där de ville, sovrummet och köket blev bannlyst, till och med en stor bur införskaffades. Det blev normaliserat på nåt sätt hos mig. Vi behövde ju vädra ut och katterna behöver skyddas så de inte hoppar ut genom fönstret.
Jag grät till och från, på nätterna var jag uppe till 4, för att jag kunde ju inte bjuda in honom o sen lämna han ensam hela dagarna och nätterna, (jobbade på dagarna). Jag var helt slut, sov 4 timmar per natt. Jobbet började gå dåligt och jag blev mer o mer som en zombie. Han tyckte att jag förtjänade att jobba med något bättre än de jag höll på med. Så givetvis sa jag upp mig. Känns konstigt i efterhand. Kan tyvärr inte gå in på allt som hänt under det året som var, men jag förändrades i klädstil, beteende och allt. Jag var inte mig själv längre.
Jag tassade på tå för honom.

Ett år var han kvar, ett år i min lägenhet. Gjorde slut i oktober 2015, och han vägra flytta ut. Min familj o vänner var bortsjasade redan från början. Men när jag bad de om hjälp så stod de där, allihop. Hade inte klarat mig utan dem. Jag skaffade ett nytt jobb o en ny lägenhet. Betalade flyttfirma.O sen låg jag lågt. Hade gjort slut med honom men han stannade kvar.
6/1 kom flyttfirman. Han helt ovetandes. Jag tog allt som var mitt innan jag träffade honom, men lämnade kvar allt vi köpt gemensamt eftersom han ville ha "bodelning".

Det sista han sa när ingen hörde va : You are so screwed.

Nu är han efter mig o polisen gör nada. Trots att han åker utanför min lägenhet 4-5 gånger per dag o tutar med bilden, skickat 60+ mail på två månader, skickat 6 paket/brev hem till min adress, jagat mig med bilen utanför mitt hem, ringt till mitt jobb, trakasserat mig på nätet anonymt.
Allt läggs på hög hos polisen, o förhoppningsvis ser jag snart ljuset i tunneln, tur att kvinnofrid finns och terapi på olika sätt.
Skriver dikter också som är ord riktade till honom, eftersom jag haft "no contact" regeln uppe sen i januari så behöver jag lufta mina ord mot en vägg.
JDP
Site Admin

Återvänd till Allmän diskussion om psykopati, narcissism m.m.