Tanken kom om inlägg...;)

Tanken kom om inlägg...;)

Inläggav VIM » 2015 01 05, 8:44

Jag har kollat lite på forum i helgen. Det blev delvis om psykopati. Inte först , för att söka om det, utan det fanns framför ögonen på mig när jag bara kollade lite allmänt på en sida. Gick in och läste ett inlägg, visste inte vad det handlade om först, oj vad många det fanns där som hade haft erfarenhet av psykopati i sin tidigare relation med man/fru, pappa /mamma eller kompis.
Dom berättade alla sin story , kortfattat för en del och lite längre för andra. Det märktes på deras sätt att skriva att de hade detta gemensamt och förstod varandra. Då tänkte jag för mig själv, varför delar dessa inte med sig av sina erfarenheter här?
Det hade varit bra för folk att se mer av det här för att känna att dom inte är ensamma.
Man söker sig hit för att man kanske bara är lite nyfiken , eller så kanske man är mitt uppe i en destruktiv situation och behöver stöd.
Hade varit trevligt att se någon annan ställa sig överst med ett nytt inlägg. ;) Klart att det då är bra att svara den som söker sig hit och skriver. Kanske vi kan hjälpas åt. Det kan kännas lite lättare när någon förstår, och man kan stötta andra och själv få stöd genom sitt inlägg.
Har någon mer tänkt på detta om inlägg , och hur i så fall?
/VIM
VIM

Återvänd till Allmän diskussion om psykopati, narcissism m.m.